Czy bolące stawy, uczucie sztywności przez cały czas i trudności ze wstaniem rano z łóźka to twój problem?

Czy bolące stawy, uczucie sztywności przez cały czas i trudności ze wstaniem rano z łóźka to twój problem? Czy bolące stawy, uczucie sztywności przez cały czas i trudności ze wstaniem rano z łóźka to twój problem? Wiele ludzi szuka cały czas pretekstu, żeby nie ćwiczyć, najlepiej byłoby gdyby można było cofnąć czas, stać się znów młodym i nie mieć tych problemów, prawda?

Jeżeli cierpisz na zapalenie stawów, to właśnie nadszedł czas, aby wstać i trochę się poruszać. Ćwiczenia redukują ból, sztywność stawów i zwiększają elastyczność, siłę mięśni, kondycje serca i ogólna wytrzymałość. Aktywność fizyczna pomaga schudnąć i przyczynia się do poprawy dobrego samopoczucia. Siedzenie w miejscu przez kolejne dni, miesiące, lata tylko pogorszy twoją sytuacje.

Więc co wybierasz? Chcesz rozpocząć program, który Ci pomoże i zredukuje ból?

Są trzy rodzaje ćwiczeń, które najlepiej pomagają przy zapaleniu stawów:

  • Ćwiczenia zakresu ruchu (np. rozciąganie) dla przywrócenia normalnego ruchu stawów, łagodzą one sztywność i utrzymują bądź zwiększają elastyczność. Powinno się je wykonywać co drugi dzień.
  • Ćwiczenia wzmacniające (np. trening siłowy, ćwiczenia oporowe, podnoszenie ciężarów) dla utrzymania lub zwiększenia siły mięśni, a także aby wesprzeć i ochronić stawy dotknięte zapaleniem. Zaleca się je wykonywać co drugi dzień, chyba, że masz silny ból i obrzek stawów.
  • Ćwiczenia aerobowe i wytrzymałościowe (np. jazda na rowerze, spacery, pływanie, ćwiczenia kardio) dla poprawy kondycji układu sercowo- naczyniowego, kontrolowania masy ciała, poprawienia ogólnego funkcjonowania i złagodzenia zapalenia stawów. Powinno się wykonywać je 3x w tygodniu, po 20-30 minut, chyba masz silny ból i obrzęk stawów.

Jak zacząć

Zacznij od prostych ćwiczeń dotyczących zakresu ruchu i wolnego aerobiCzy bolące stawy, uczucie sztywności przez cały czas i trudności ze wstaniem rano z łóźka to twój problem?ku. Gdy będzie czuł się już bardziej komfortowo, możesz przejść do bardziej zaawansowanych ćwiczeń. Na przykład, możesz zacząć od ćwiczeń wodnych (najprostsze na stawy) oraz od spacerów czy jazdy na rowerze. Skonsultuj się z lekarzem, aby dowiedzieć się, który sport i ćwiczenia byłyby dla ciebie najbezpieczniejsze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>